Tudósítás a kaliforniai El Pasadenából

"Marketingkommunikációs mérföldkő", „az újsághirdetés feltalálásához fogható reklámos csodafegyver", "gyógyír a többéves reklámipari hanyatlásra", "Web 4.0". Ilyen jelzőkkel illették a résztvevő iparági újságírók és bloggerek a Szilícium-völgy legújabb vívmányát, az Ass Of Mouth-t annak bemutató sajtótájékoztatóján.

A Dehallucinogén Fogyasztói Jogokért Egyesület és a Nemzetközi Egészségfelügyelő Testület eközben közös ellendemonstrációt tartott a rendezvénynek teret adó Orange County Cultural Centre előtt. A heves indulatokat annak a világhálón hetek óta keringő pletykának a bebizonyosodása váltotta ki, miszerint a WebVomit Inc. befejezte a fogyasztói attitűdöket gyomorüregi nyomással befolyásoló technológia fejlesztését, és egyből nagyközönség elé vitte azt, noha a cég feljegyzések szerint egyelőre csak Like robotokon tesztelték.

A szakértők az AOM-et a legendás 2006-os Word Of Mouth-hoz méltó felfedezésnek tartják. A WOM felfedezésekor kaliforniai tudósok maroknyi csapata –  másfél éves kutatást követően – bebizonyította, hogy a nyugati típusú demokráciák lakói márkákról és termékekről is szoktak beszélgetni egymással. Mindezt két héttel később európai felmérések alapján oxfordi kutatók is megerősítették. A reprezentatív kutatás egyik megdöbbentő eredménye  az volt, hogy a barát kategóriába sorolt kommunikátorok véleményén több esetben gondolkoztak el a befogadók, mint a televízió képernyőjén keresztül látott ismeretlen testépítő ajánlásain.

Bull S. Hit, a WebVomit vezető fejlesztője az AOM sajtótájékoztatóján kifejtette, hogy forradalmi alkalmazásuk alapötlete azon a Marty Neumeiertől származó tételen nyugszik, mely szerint: "A brand is the gut feel of consumers". Az AOM mechanikájának lényege, hogy az internetezőket a visszaérkező cookie-k által lemért téma- és márkapreferenciák alapján olyan bélrendszeri mozgást eredményező mágneses rezonancia éri a billentyűzeten keresztül, hogy a későbbi hasmenéses tüneteket  csak kreditkártyájuk biztonsági kódjának leírásával szüntethetik meg. Mérések szerint ez a hatás megsokszorozódik, amikor a felhasználók márkákról chatelnek egymással. Hit megnyugtatta az újságírókat: a rendszer klinikailag tesztelt, a fizetési kötelezettségnek makacsul ellenállók esetében pedig az alkalmazás automatikusan leblokkol, IP cím alapján beméri a felhasználót, és jelzálogos terhelés ellenében kedvezményes hitelkeretet állít ki a vásárláshoz.

A Gazdasági Világszervezet vizsgálatot helyezett kilátásba a verseny tisztaságának megsértése miatt, a Nemzetközi Egészségfelügyelő Testület Higiéniai Osztálya szintén az azonnali ellenőrzést sürgeti. Az orosz kormány ezzel szemben táviratban üdvözölte a WebVomit vezetőit, és ismertette őket kiemelt közbeszerzésének tervéről, miszerint az orosz külügyminisztérium teljes számítógépparkjára installálni szeretné az alkalmazást.